پیام خود را بنویسید

اخبار : رتبه نخست گلستان در جذب تجهیزات بیمارستانی در کشور ‌

 | تاریخ ارسال: 1403/1/6 | 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کسب رتبه نخست استان گلستان در جذب امکانات و تجهیزات بیمارستانی در کشور خبر داد.
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه خود به استان گلستان که به منظور نظارت بر اجرای طرح سلامت ‏نوروزی انجام شد‏ در بازدید از مرکز جامع سلامت شبانه روزی سرخنکلاته گرگان، ضمن اشاره به توجه ویژه و خاص دولت مردمی سیزدهم به استان گلستان گفت: میزان تجهیزات و امکانات درمانی که به این استان در این دولت داده شده در طول تاریخ استان بی نظیر بوده مانند ۳ دستگاه ام آر آی بسیار پیشرفته، دستگاه شتاب دهنده درمان سرطان، که از این نظر استان گلستان رتبه نخست جذب امکانات و تجهیزات درمانی در سطح کشور را دارا می باشد.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه استان گلستان بیمارستانهای قدیمی زیادی دارد در خصوص طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان گلستان افزود: در طی دو سفر دولت مردمی سیزدهم به این استان منابع بسیار خوبی تخصیص داده شد که پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی دارد و امیدوار هستیم تا پایان دولت بتوانیم برخی از این طرح ها را به اتمام برسانیم و این بیمارستانها جایگزین بیمارستان های قدیمی شده و به مردم عزیز این استان خدمات دهی مناسبی صورت پذیرد.
عین اللهی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مرکز جامع سلامت در کشور، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت این مراکز، شاهد ارتقای شاخص های سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها در سطح کشور باشیم.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در این مراکز انجام می شود بحث سلامت خانواده است که یک طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی است که به عنوان یک طرح بین المللی شناخته شده است.
وی همچنین با موفق خواندن طرح پویش ملی سلامت در سال گذشته از اجرای پویش های ملی سلامت کودکان و سرطان ها در سال جاری خبر داد و بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای تحقق اهداف این پویش ها تاکید کرد.
عین اللهی در پایان با اشاره به وظایف مرکز جامع سلامت در زمینه بهداشت محیط، از افزایش دو برابری میزان بازرسی های بهداشت محیط در نوروز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح بهداشت محیط، نقشی اساسی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه دارد.
وزیر بهداشت در ادامه به طرح جدید ادغام پایگاه های اورژانس و مراکز جامع سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات جامع و بهینه به مردم و استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا خواهد شد.
در این بازدید، معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز وزیر بهداشت را همراهی می کردند.








دفعات مشاهده: 233 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5970 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 14 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1914 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 3175151 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 36994 بازدید