پیام خود را بنویسید

اخبار معاونت فرهنگی و دانشجویی : پنجمین جلسه کارگروه عفاف و حجاب دانشگاه برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1402/5/4 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ پنجمین جلسه کارگروه عفاف و حجاب ذیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه (قرارگاه امام حسن عسگری (ع)) به ریاست دکتر گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه در محل سالن شهید آوینی حوزه ریاست برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر سعید گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر یامی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه و سایر اعضاء شورا برگزار شد، حجت الاسلام حسینی کوهستانی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن تاسوعا و اربعین حسینی، در رابطه با عوامل حرکت و قیام حضرت امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: در خصوص نهضت امام حسین علیه السلام، عده ای بر این عقیده اند که امام به خاطر نامه هایی که از سوی مردم کوفه برای ایشان فرستاده شد و از امام دعوت کردند که برای تشکیل حکومت اسلامی به کوفه بروند، به سمت کوفه حرکت کردند و قیام کربلا پیش آمد. عده ای هم بر این عقیده هستند که عامل اصلی قیام امام حسین علیه السلام این بود که یزید امام را وادار به بیعت با خود کرد و امام مجبور شد در مقابل این زورگویی قیام کند. سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا اگر مردم کوفه از امام حسین علیه السلام دعوت نمی کردند، قیام امام اتفاق نمی افتاد؟ و یا اگر یزید برای بیعت گرفتن از امام حسین علیه السلام به او فشار نمی آورد، باز هم ایشان با حکومت یزید مخالفت می کرد؟

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه گفت: به تعبیر شهید مطهری ممکن است این عوامل در نهضت عاشورا نقش داشته باشند ولی نقش اساسی و کلیدی نداشته اند. عامل اصلی قیام امام حسین (ع) همان چیزی است که از کلام خود آن حضرت، در وصیتی که به محمدبنحنفیه نگاشته است، به دست میآید؛ چرا که فرمود: من از روی خودخواهی و سرمستی و گردنکشی و فساد و ظلم خارج نشدهام و جز این نیست که خارج شدم برای اصلاح در امت جدّم رسول خدا(ص) و اراده دارم که امر به معروف و نهی از منکر کنم و مطابق سیرهی جدم(ص) و پدرم، علی بن ابی طالب(ع)، رفتار نمایم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را در راستای اجرای عفاف و حجاب که یکی از واجبات و فرامین الهی است دانست و گفت: اگر همه ما قدمی را در این راستا برداریم و بصورت واقعی حرکت نماییم، انشاءالله در مسیری قدم گذاشته ایم که امام حسین (ع) هدفش بود و برای احیای آن قیام کرد.

در ادامه این جلسه دکتر یامی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه به ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب پرداختند و ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل این شورا، اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در دانشگاه پرداختند و در خصوص مسائل مختلف این حوزه مصوباتی صورت گرفت.

شایان ذکر است در این جلسه که بصورت وبیناری در سطح استان برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای عفاف و حجاب در مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان، بیمارستان امام خمینی (ره) بندرترکمن، شبکه بهداشت و درمان کلاله و کردکوی توسط روسای این مراکز ارائه شد.







دفعات مشاهده: 150 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5972 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 3 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1058 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 3306839 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 68589 بازدید