پیام خود را بنویسید

اخبار : به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر؛ جشن بزرگ مادر دختری دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/3/3 | 
 به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، به همت امور بانوان و خانواده و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، جشن بزرگ مادر دختری ویژه کارکنان خانم و فرزندان دختر همراه با برنامه های شاد و مفرح در اردوگاه تفریحی بقیه الله الاعظم عجل الله شصت کلاته برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گشت و سپس دکتر کاووسی مسئول دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حضور شرکت کنندگان، میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر و همینطور هفته کرامت را به همگی تبریک گفت و پیرامون ارج و قرب زن و دختر در اسلام مطالبی را بیان کرد و افزود: در دورانی که دختران را زنده به گور می کردند با ظهور اسلام درجه و منزلت خاصی به زنان و دختران داده شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم در مهترین تصمیمات و سفرها همانند قضیه مباهله، دخترشان حضرت ام ابیها را با خودشان می بردند. در قرآن هم در جای جای آن برای زنان و دختران ارزش خاصی قائل شده است. امید است که قدر این ودیعه الهی را دانسته و با تأسی از زندگی و منش حضرت زهرا سلام الله علیها دخترانی دارای کمالات و معنویات بپرورانیم. وی در ادامه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد بنابر فرمایش حضرت امام (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش های اسلامی بود و بعد از گذشت ۴۱ سال نباید این روزها و ارزشها فراموش شود بلکه باید به عنوان سر مشق جاویدان باقی بماند.

در ادامه این مراسم دکتر عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا میلاد حضرت کریمه اهل بیت علیها سلام را تبریک گفت و افزود: یکی از سرمایه های اجتماعی بنیاد محکم خانواده است و دشمن هم از این موضوع مطلع است و اکنون به برکت ایستادگی ملت که پشتیبان ولایت و شهدا هستند این کشور سرافراز است و دشمن از این قضیه عصبانی است، دشمنی که حتی از ارسال دارو خودداری می کند آیا می تواند به دختران ایران اسلامی آزادی دهد، بنابراین باید به فرموده حضرت امام خامنه ای عزیز جهاد تبیین صورت بگیرد و آنگونه که شایسته و بایسته است مسائل برای جوانان بیان و روشن شود. در ادامه این مراسم فاطمه سادات حسینی ایثارگر و امدادگر دوران جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت بر ماست که پاسدار حرمت خون شهدایی باشیم که در دوران جنگ تحمیلی از جان و مال خود گذشتند تا ایران آباد و آزاد بماند.
برگزاری مسابقه، اجرای مولودی توسط گروه حورا، اجرای برنامه کمدی از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.









دفعات مشاهده: 506 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5966 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 4 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 2521 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 3068140 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 105388 بازدید