پیام خود را بنویسید

اخبار : بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس: یادواره شهدای سلامت استان گلستان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/6/29 | 
 بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای سلامت استان گلستان در تالار مجموعه شادروان فلسفی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مدافعین سلامت گفت:شهادت واژه ای است که با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی گره خورده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین ایثار و شهادت  را در شمار عالیترین مفاهیم الهی و نتیجه متعالی ترین ارزشهایی دانست که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند.
دکتر گل فیروزی با بیان اینکه کشور ایران با وجود مشکلات بسیار و در شرایط تحریم به لحاظ بهداشت و درمان در وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورهای پیشرفته قرار دارد و این دستاورد را مدیون شهدای سلامت و کادر درمان می باشد برشمرد و گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای حفظ ناموس و کیان کشور ایثار کردند و از جان خود گذشتند، در دوران شیوع همه‌گیری کرونا، شاهد ایثار مدافعان سلامت برای حفظ جان مردم بودیم.
 دکتر گل فیروزی در پایان گفت :شهدای سلامت ما نشان دادند تا پای جان در خدمت به مردم هستند و انتقال این فرهنگ، مهم است. فرهنگ شهدا را باید نشر داد چنان که در کربلا هم اگر حضرت زینب(س) نبود بسیاری از حقایق عاشورا ناگفته می‌ماند.

سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان سخنران این یادواره ضمن تشکر از مدافعان سلامت استان که در دوران کرونا با مجاهدت و تلاش جهادی خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند گفت:کادر بهداشت و درمان در دوران سخت و نفس گیر مبارزه با بیماری کرونا به مانند رزمندگان دفاع مقدس پای کار بودند و حماسه آفریدند.  
وی افزود سپاه پاسداران هم با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و استفاده از ظرفیت های نیروهای انسانی و تجهیزاتی خود در کنار مدافعان سلامت بوده و خدمت کردند.
 فرمانده سپاه نینوا استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:نهال این انقلاب با جانفشانی ها و خون شهیدان زیادی توانمند شده است و همچنان استوار است.
وی همچنین از مدافع شهید سلامت برجسته استان دکتر عبدالله عباسی نام برده و گفت شهدای سلامت همچون شهدای دیگر در پیشگاه خداوند منزلت بالایی دارند.

در ادامه این یادواره حاج عیسی اتراچالی از یادگاران دفاع مقدس و حاج علی شریفی مداح اهل بیت با بیان خاطرات و نواح مداحی حاضرین را به فیض رساندند.

روابط عمومی و اموربین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان


دفعات مشاهده: 676 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 707 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2712619 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 54426 بازدید