پیام خود را بنویسید

اخبار : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان : با آغاز سویه شِشُم کرونا تاکنون ۶ هزار بستری در استان داشتیم

 | تاریخ ارسال: 1401/2/6 | 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان :
با آغاز سویه شِشُم کرونا تاکنون ۶ هزار بستری در استان داشتیم .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: از اسفند ۹۸ تا کنون از مجموع ۶۰ هزار نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری شدند.
دکتر سعید گل‌فیروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: با آغاز سویه شِشُم کرونا تاکنون ۶ هزار بستری در استان داشتیم .
وی بیان کرد: اکنون ۱۴۲ مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که ۴۳ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آنان وصل به دستگاه هستند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۴۹ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شد که از جمعیت حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفری واجد شرایط، ۹۳.۸ درصد دُز اول را تزریق کردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از مجموع افرادی که دُز اول را تزریق کردند، ۸۳.۹ درصد هم دُز دوم و ۳۳.۴ درصد هم دُز سوم را تزریق نمودند.
تاکنون یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ دُز در نوبت دوم و ۵۱۱ هزار و ۱۵۴ دُز نوبت سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شد.
دکترگل‌فیروزی با تاکید بر این که اولویت دانشگاه در زمان فعلی با توجه به وجود اپیدمی کرونا در کشور و استان، مدیریت و کنترل این ویروس است، گفت: در حال حاضربا شیب ملایم کاهش بستری روبرو هستیم و در مجموع وضعیت استان حالت ایستایی دارد.
وی ادامه داد: به منظور کنترل و مدیریت بهتر شیوع این ویروس لازم است تا مردم استان، نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند، زیرا آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا و فوت ناشی از ابتلا به کرونا بین افرادی که واکسن زده‌اند به نسبت افرادی که واکسن نزده‌اند،کمتر است.
دکترسعیدگل‌فیروزی تاکید کرد: ما باید با کرونا زندگی کنیم و سبک و زندگی خود را براساس همزیستی با این ویروس تغییر دهیم زیرا این ویروس مانند آنفلوآنزا از گذشته وجود داشته و فقط گاهی تغییر رفتار می‌دهد و همچنان که آنفلوآنزا وجود دارد و مردم واکسن مربوطه را تزریق می‌کنند، کرونا وجود خواهد داشت که نیاز است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و رعایت کنند.
وی یادآور شد: برای تزریق واکسن کرونا فرقی نداردکه فرد مورد نظر ما، اهل کدام کشور باشد و یا به چه طریقی وارد ایران شده اما آنچه مهم است، تزریق واکسن از سوی ما برای همه آحاد جامعه است و اداره کل امور اتباع اعلام داشته، همه اتباع تحت پوشش، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص پروژه‌های مصوب از محل سفر رییس جمهور به گلستان گفت: در آن سفر چهار پروژه بیمارستان آیت‌الله طاهری، کودکان آیت‌الله طالقانی هر ۲ در گرگان، بیمارستان گمیشان و کلاله به تصویب رسید و تعدادی هم پروژه برای بعد از سفر آماده کردیم که به دولت ارائه شده که تصویب آنها نیازمند بررسی بیشتر است.
دکترگل‌فیروزی اظهارداشت: کل مصوبه سفر رییس جمهور به گلستان در حوزه بهداشت و درمان ۲۰ هزار میلیارد ریال است که تصویب چنین بودجه‌ای تاکنون در این بخش سابقه نداشته، اما باز هم با این پروژه‌ها و بودجه مصوب، استان در بخش سرانه تخت بیمارستانی فقیر است و در برخی از شهرستان‌های استان نه تنها پزشک متخصص و فوق تخصص، بلکه در بخش پزشک عمومی هم مشکل داریم و به علت دوری و بُعد مسافت شهرهای استان از شهرهای بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس، پزشکان تمایلی به حضور در نقاط دور شهرهای بزرگ را ندارند



 


دفعات مشاهده: 421 بار   |   دفعات چاپ: 52 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5954 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 2 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 981 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2602588 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 56530 بازدید