پیام خود را بنویسید

اخبار شهرستان بندر ترکمن : برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندرترکمن

 | تاریخ ارسال: 1399/12/10 | 
ب : موارد مطروحه
  1. در ابتدای جلسه مهندس جوادی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ضمن تشکر از زحمات کلیه همکاران محترم ، به گزیده ای از فعالیت ها و برنامه های اجرا شده در راستای مصوبات ستاد کرونای استانی و شهرستانی در هفته گذشته اشاره و بر موارد گزارش روزانه ابلاغی معاونت محترم بهداشتی دانشگاه و همچنین پیگیری و رهگیری فعال موارد در تماس و همگام سازی پایش های ستادی در این راستا تاکید نمودند.  
  2. در ادامه اقای دهقانی دبیر جلسه نیز ضمن بیان دستور کار جلسه به وضعیت شهرستان اشاره و مصوبات ستاد استانی وشهرستانی مقابله با کرونا و نتایج پیگیری مصوبات هفته قبل را تشریح و بر مصوبات انجام نشده تاکید نمودند  .
  3. خانم کرد کارشناس کنترل عفونت بیمارستان امام خمینی( ره ) ،  وضعیت موجود بستری در بیمارستان ، وضعیت بخش ها ، اقدامات انجام شده و در دست اقدام و کمبود های موجود در کنترل کرونا را تشریح نمودند و در مورد مشکلات بستری و ... نیز بحث و تبادل نظر شد .
  4.   مهندس پارسانیا مسول واحد بهبود تغذیه شهرستان  نیز در ادامه جلسه گزارش عملکرد واحد در اموزش تغذیه و فعالیت های انجام شده در مشاوره بیماران ، فعالیت های مربوط به فضای مجازی و  .... را تشریح نمودند .
  5. مهندس اوده جانشین واحد بهداشت محیط نیز ضمن ارایه عملکرد واحد در هفته قبل و نتیجه پیگیری مصوبات مربوط به واحد بهداشت محیط با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و مسافر پذیر بودن شهرستان به برنامه های پیش بینی شده جهت تشدید نظارت ها را تشریح  نمودند
  6. در ادامه دهقانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی کلیه همکاران محترم بخصوص همکاران درگیر در طرح شهید سلیمانی ، گزارشی از وضعیت تیم های عملیاتی ، عملکرد و شاخص های مراقبتی و رهگیری موارد در تماس و چالشهای موجود در پیگیری و ثبت ناب ، پروتکل ابلاغی استان و فلوچارت رهگیری را تشریح نمودند .  ایشان همچنین بر اهمیت پیگیری و رهگیری فعال و حضوری موارد در تماس ، رهگیری همه گروه های تماس ، اعم از موارد در تماس خانوادگی ، موارد در تماس شغلی و سایر موارد در تماس و همکاری و نظارت مراقبین ناظر بر اجرای برنامه تاکید نمودند .
  7. مشکلات مربوط به ثبت مرگ ناشی از کرونا بخصوص برای مواردی که نتیجه نمونه نامشخص دارند  نیز توسط خانم صادق قلیچی مطرح و راهکارهای قابل اجرا مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
  8. در پایان جلسه با بحث و تبادل نظر توسط حاضرین و اعضاء ستاد تصمیمات ذیل اتخاذ گردید .
ج : مصوبات جلسه :
ردیف عنوان مصوبه  
۱ هماهنگی با مراکز جهت تشدید مراقبت ها و رهگیری فعال موارد در تماس بیماران و رصد روزانه با تعیین یک نفر کارشناس ستادی از بیماریها   
۲ پیگیری برنامه تنظیمی بازدید مشترک با ادارات به فرمانداری جهت ابلاغ به سایر سازمانها و اجرای ان  
۳ برگزاری جلسه با ریاست بیمارستان جهت بررسی مشکلات نمونه گیری و پروتکل های درمانی موارد بستری و مشکلات ثبت گواهی فوت موارد کرونا  
  پیگیری بازدید مشترک مرکز بهداشت با جهاد کشاورزی و محیط زیست جهت بررسی ابیاری مزارع با فاضلاب  
۴ اطلاع رسانی عمومی در خصوص همکاری خانوارهایی که ثبت سامانه ناب انجام نشده اند با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و همچنین سامانه شاد مدارس و ...  
  پیگیری مشکل کمبود پزشک در مرکز شهری و مرکز منتخب از معاونت بهداشتی  
  هماهنگی و پیگیری مشکل نقلیه مراکز شهری جهت انجام رهگیری موارد  در تماس بیماران کرونا  
  ارسال نتیجه پیگیری مصوبات ستاد به صورت هفتگی به دبیر ستاد  

دفعات مشاهده: 346 بار   |   دفعات چاپ: 98 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5960 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 9 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1452 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2767183 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 62993 بازدید