پیام خود را بنویسید

اخبار : وزیر بهداشت و درمان خبر داد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال در کشور

 | تاریخ ارسال: 1403/1/6 | 
 دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان و دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بصورت سرزده از مرکز آموزشی و درمانی کودکان طالقانی گرگان بازدید کرد.
دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از بیمارستان کودکان طالقانی گرگان گفت: در شرایط تحریمی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، سلامت کودکان برای دولت مردمی سیزدهم بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس با مصوبه هیئت دولت و ابلاغ وزارت بهداشت به مراکز درمانی، درمان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی کشور بصورت رایگان انجام خواهد پذیرفت و از این پس هیچ خانواده ای برای درمان کودکان کمتر از هفت سال خود در مراکز درمانی دولتی منتظر تامین پول نخواهد ماند.
وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و سلامت مردم گفت: شانزده هزار تخت بیمارستانی به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم افزوده شده که از جمله مهمترین دستاوردهای این دولت است. اکنون ۱۵۰ هزار تخت در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند که ۱۲ درصد آن در دولت سیزدهم اضافه شده است.
دکتر عین اللهی در ادامه با اشاره به قدیمی بودن بیمارستان فوق تخصصی کودکان طالقانی گرگان گفت: در سفرهای دولت مردمی سیزدهم به استان گلستان اعتبارات خوبی برای احداث بیمارستان جایگزین مرکز آموزشی درمانی کودکان طالقانی در نظر گرفته شده و در حال حاضر ساخت بیمارستان جایگزین ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاء الله امسال و سال آینده بتوانیم با جذب اعتبارات لازم یک بیمارستان مجهزتر و بروزتری احداث کنیم.
وی گفت: علی رغم اینکه این بیمارستان یک بیمارستان قدیمی است ولی پرسنل دانشگاهی بسیار خوبی دارد و اساتید بسیار خوبی در رشته های مختلف اطفال مشغول به ارائه خدمت هستند و در بازدیدی که انجام شد از نقاط مختلف استان کودکان بیماری بستری بودند و الحمدالله رسیدگی خوبی شده بود.
وزیر بهداشت همچنین از تامین ارز مورد نیاز برای تهیه داروها در کشور هم خبر داد و افزود: با تلاش دولت سیزدهم و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ارز لازم برای تامین و تهیه دارو فراهم شده است و در ماه جاری مشکل دارویی در کشور نخواهیم داشت و انواع داروهای اساسی و آنتی‌بیوتیک‌ها در مراکز درمانی وجود دارد.
وی در پایان با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی گفت: در این ایام خیلی ها الان در مسافرت و یا منازل خودشان در حال استراحت و یا تفریح هستند ولی کارکنان عزیز ما در یک همچنین موقعیت تعطیلی، شبانه روز برای مردم عزیز خدمت می کنند و ما قدردان همه این عزیزان هستیم.






 


دفعات مشاهده: 246 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 6009 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 1 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 823 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 4616308 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 64741 بازدید